İyilik Evi Projesi

Yakın Doğu Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü ve Sosyal Hizmetler Bölümü işbirliği ile bu yıl çok değerli bir proje gerçekleştirildi. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamındaki bu proje, sosyal çalışmacı ve fizyoterapist adaylarına toplumsal sorumluluk bilincini kuramsal ve uygulamalı olarak kazandırma ve uygulama esnasında işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktaydı.

Bu bağlamda okulumuzun sosyal çalışmacı ve fizyoterapist adayları, Kıbrıs Vakıflar İdaresi’ne bağlı Arabahmet İyilik Evi’nde öğleden sonralarını geçiren orta eğitim çağındaki öğrencilere katkıda bulunacak bir uygulamayı hayata geçirdiler.

ÇOCUK VE YOGA

Çocukluk; enerji ve yaratıcılık seviyesinin çok yüksek, zihinsel algının çok açık ve öğrenmenin çok eğlenceli olduğu bir dönemdir. Ayrıca bu zaman dilimi, çocukların vücutları ile bağlantı kurmaya başladıkları ve beden farkındalığının arttığı ve büyüyen bedenle beraber farklı oyun stratejileri geliştirdikleri bir dönemdir. Bu dönemde çocukların fiziksel aktiviteye katılımları mutlaka desteklenmelidir. Bu destek, onların sağlıklı büyümelerine yardımcı olduğu gibi aynı zamanda yaratıcı düşünceye özgürlük tanımalıdır.

Yoga; günümüzün hızlı, stresli ve rekabetçi yaşam tarzının çocuklar üzerindeki olumsuz etkisini ortadan kaldırmak veya hafifletmek için uygulanan bir disiplin yöntemidir. Yoga, hepimizin bir olduğunu, bir bütünün parçası olduğumuzu öğretir. Yaşadığımız her şeyin sorumluluğunu taşımayı, bu sorumluluğu almayı ve kendimizden başlayarak çevremiz ile barışçıl ve ahenk içinde yaşamayı sağlayan yöntemler sunar.

Yoga derslerinde çocuklar, oyun ve masallarla birlikte doğayı taklit ederek duruşları yapar, doğru nefes alıp vermeyi, amaçlarına göre nefeslerini ve bedenlerini kullanmayı öğrenirler. Rekabet etmeden oyun oynamayı, birbirlerine destek olarak paylaşmayı, konsantrasyon ve koordinasyon becerilerini geliştirirler.

Çocuk yogası, keyifli bir şekilde bedenleri ile buluşan, bedenlerini doğru algılayan, farkındalıklarını, nefeslerini geliştiren, eğlenen, kendini mutlu hisseden, yaratıcı, kendine güvenen, özgür, kendini seven, paylaşan, birbirine saygı duyan ve iletişime açık çocuklar yetiştirmemizde etkili ve önemli bir çalışmadır.

MESLEĞE TATLI DOKUNUŞLAR

Bu bilgiler ışığında, Arabahmet İyilik Evi’ndeki öğrencilere bu yönde bir katkı sağlamak hedeflendi ve yaşları 8 ile 13 arasında değişen 35 öğrenciye haftada iki kez birer saat temel yoga hareketleri yaptırıldı. Oluşan fiziksel ve sosyal değişimler, hem objektif verilerle ölçüldü hem de öğrencilerin kendilerinin de bu değişimi fark etmelerini amaçlandı. Projenin sonunda ulaşılan veriler, uygulamanın ne kadar başarılı olduğunun nesnel bir kanıtı oldu.

Bu çalışmanın fiziksel ve psikolojik katkılarının yanı sıra öğrenciler ile üniversitemizin sosyal çalışmacı ve fizyoterapist adayları arasında oluşan duygusal ve sıcak bağ her iki tarafın da çok şeyler öğrendiğinin ve kazandığının göstergesi oldu. Öğrenciler, derslerde gördükleri konuların soyut birer kavram olmaktan çıktığını ve mesleklerini uygularken bundan ne kadar keyif aldıklarını ve insanlara yardım edip onlara bir şey katabilmenin çok büyük bir mutluluk olduğunu ifade ettiler.